Porady dla początkujących inżynierów jakości  
Powrót na stronę główną 5
52 1. Bądź dobrym obserwatorem

Wiele nowych umiejętności możesz nabyć właśnie z obserwacji, ważne abyś nie przeraził/a innych swoją docekliwością :)

2. Zadawaj dużo pytań

Nie bój się zapytać o cokolwiek, taki eksperyment pozwoli pokazać Ci nie tylko nowe rozwiązania danego problemu, ale także zauważysz kto z chęcią Ci pomoże. ;)  Oczywiście nie ma się co wstydzić, że czegoś się nie wie. W nowej pracy nie od razu wszystko będzie jasne.

3. Sprawdź jaki styl komunikowania w firmie jest preferowany

Dowiedz się w jaki sposób twój przełożony chce być informowany przez Ciebie. Chodzi tutaj o sposób e-mail czy osobiście.
Jeśli masz więcej pytań, które nie potrzebują natychmiastowej odpowiedzi zapisz je na kartce i spróbuj zorganizować spotkanie aby móc je zadać. Pewnie pomyślisz sobie ale po co. Odpowiedź jest jasna, jeśli nie są to sprawy bez których firma nie może funkcjonować, nie ma co bez przerwy biegać z zapytaniem do szefa.

4. Zlokalizuj najbardziej potrzebne pomieszczenia

Z pewnością ułatwi Ci to poruszanie się po firmie i zaoszczędzi wiele czasu na bieganie bez celu ;)

5. Nie wymądrzaj się

Pamiętaj, że w firmie pracuje wiele ludzi z dłuższym stażem i czasami nie ma co wychodzić przed szereg. Co ważne nie oceniaj kogoś i nie mów od razu, że coś jest nietrafionym pomysłem. Zastanów się nad tym i dopiero później porozmawiaj o tym co cię dręczy.

6. Staraj się być pozytywnie nastawionym

Pomyśl o swojej pracy jako pasji a z pewnością nie odczujesz przymusu chodzenia do pracy. Traktuj kolejny problem jako nową przygodę i nie zakładaj na samym początku najgorszego. Pamiętaj, że wiele ludzi było na tym samym miejscu co Ty i dali sobie radę, więc dlaczego Ty byś miał/a nie dać. ;)